הנחיות לבניית מרפסת לבית

 

בעיני לא מעט אנשים, מרפסת לבית מהווה חלום של ממש. במידה רבה, מרפסת יכולה להוות תחליף מצוין למי שאין ביכולתו לממן דירת גן או בית צמוד קרקע. זהו גם פתרון מצוין שיכול לסייע להגדלת שטח הדירה, באופן יחסית קל ופשוט.

בשורות הבאות ליקטנו כמה הנחיות חשובות בדרך לבניית מרפסת לבית. בין היתר, נדבר על:

  • האפשרות לקבל היתר לצורך כך.
  • השיטות המרכזיות לביצוע פעולה כזאת.
  • האם יש עדיין אנשים שחולמים על סגירת מרפסת.
  • למי פונים ותוך כמה זמן ניתן להשלים את הבנייה.

אישור והסכמת הדיירים

לפני מספר שנים בוטלה ההנחיה שקבעה ששטחה של מרפסת שמש נכלל בשטח הדירה. מאז חלה עליה משמעותית בבקשות לקבלת אישור לבניית מרפסות. חשוב לדעת שקבלת אישור שכזה מותנה בשני דברים מרכזיים – הראשון הוא תב"ע (תכנית בניין עיר) מתאימה, והשני הוא הסכמת הדיירים והשכנים.

במידה וקיימת תב"ע מתאימה וניתן להשיג את הסכמתם של מרבית הדיירים (לרוב – 75 אחוזים), אפשר בהחלט להמשיך הלאה. במידה ולא, צריך לפנות לוועדות המתאימות ולנסות לשכנע שכנים ומתנגדים להסיר את התנגדותם. במידה ומדובר על סגירתמרפסת וכמובן כאשר מדובר על הוספתקונסטרוקציה בבית פרטי, התהליך לרוב קל יותר ופשוט יותר.

שיטות לבניית מרפסת

מלבד קבלת אישור והסכמת הדיירים, יש צורך לבחור שיטה מתאימה לבניית המרפסת. כיום, ישנן כמה שיטות שנבדלות אלה מאלה בסוג החומרים וכן בזמן השלמת העבודה. בין הדרכים המובילות ניתן למצוא:

  • התקנת מרפסות מבטון, עם יציקה.
  • התקנת מרפסות תלויות, ללא צורך ביציקת בטון.

כאשר מעוניינים לבחור בשיטה זו או אחרת, כדאי לחשוב מהן התוכניות העתידיות. גם כיום, יש לא מעט אנשים שעבורם סגירתמרפסת בעתיד היא אפשרות ממשית ביותר. זה נכון למי שמתכנן להגדיל את המשפחה, למי שרוצה פינת עבודה, למי שרוצה לבצע עיצוב מחדש של הדירה ועוד.

תכנון, הקמה, השלמה

הקמת מרפסת לבית היא כיום אפשרות קלה מתמיד. כל זאת, בזכות העובדה שישנם קבלנים וחברות מתמחות, שמסייעים בביצוע העבודה משלב התכנון ועד גמר הביצוע. חלק מהחברות הללו יודעות לספק סיוע גם בקבלת האישורים אך לעיתים יש צורך לפנות לצורך כך לעו"ד.

שאלה חשובה שמעניינת לא מעט מתעניינים היא תוך כמה זמן ניתן להשלים את העבודה. במידה וקיימים כל האישורים, ניתן בהחלט להשלים עבודות מסוג זה בתוך זמן קצר יחסית. במידה ורוצים מרפסת יצוקה מבטון, הביצוע יכול לארוך כחצי שנה ואולי קצת יותר. מרפסת קלה, ללא יציקה, ניתן לבצע בתוך זמן קצר בהרבה, בזכות קונסטרוקציה פשוטה יותר שמתוכננת לביצוע מהיר.

 

לפרטים נוספים צרו קשר

 
 
 
   
דילוג לתוכן