בדק בית לפני רכישת דירה או השקעה בדירה

 

לקוח המעוניין לבצע השקעה בהיקף כספי משמעותי בדירתו חושב במקרים רבים על החלפת אריחים, התקנת פרקט, החלפת ארונות מטבח ועוד, אך הוא לא מודע לעובדה שיש נושאים הרבה יותר אקוטיים בתחזוקת הבית שבהם יש לטפל, לפני הטיפול בנראות הדירה ובפרקטיות שלה.

חברת בדק בית מבצעת בדיקות מקיפות למציאת ליקויים בדירה טרם עריכת השיפוץ או טרם רכישת דירה כדי להציף את הבעיות השונות וללוות את הלקוח בהליך הטיפול במיגור התופעות הללו הפוגמות באיכות החיים בדירה.

סקירה כללית של בדק בית

בעת בניית כל דירה, עבדו בה בעלי מקצוע שונים כמו טייחים, חשמלאים, רצפים ועוד, כל אחד מהם היה אמור לבצע את עבודות הבנייה בתחומו על הצד הטוב ביותר. בחלוף השנים מסתבר שבחלק מהמקרים העבודה לא בוצעה בצורה נאותה או שקיים בלאי טבעי וכדאי לטפל בליקויים שנוצרו.

סקירה כללית של בדק בית בוחנת בקפידה את כל מה שקורה ברחבי הבית. מהנדסי החברה בודקים כל קו צנרת, כל קיר, חלונות, דלתות, מצב איטום הגג, המרפסת, המטבח ועוד. בתום התהליך הם מגישים לבעל הנכס דוח ליקויים מפורט ביותר המסביר את הממצאים השונים, דרגת החומרה של כל אחד מהם והחשיבות בטיפול בליקויים על פי סדר העדיפויות.

עריכת שיפוצים מאסיביים בדירה

לקוח שתכנן להחליף לדוגמה את כל הכלים הסניטריים בחדר האמבטיה, כולל אריחי הרצפה והאריחים על הקירות, גילה להפתעתו כי הצנרת הקיימת היא ישנה מאד וקיים חשש שיהיו בה בעתיד הקרוב פיצוצים שיגרמו למים כלואים ולהצפות ברחבי הדירה. במקרים כאלה כל עבודת השיפוץ תרד לטמיון כיוון שיהיה צורך לבצע חלק מהתהליך מחדש.

ההמלצה של בדק בית היא להוציא את צנרת הברזל הישנה שלאורך השנים צברה קורוזיה וחלודה וגרמה לכך שזרם המים הוא די איטי, להוציא את התשתיות שהתמלאו גם הן בחלודה ובמים ולהתקין על התשתיות הטריות צנרת PVC איכותית ומעליה להדביק אריחים חדשים. זוהי חשיבה יצירתית ומעשית קדימה על בסיס הדוח, כדי למנוע מפחי נפש בעתיד.

בדק בית בדירה שנרכשה מקבלן

בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית באיכות הבנייה של היזמים וקבלני המשנה שלהם. עקב עובדה זו קיימת חשיבות רבה לביצוע בדיקה מקיפה ביותר כדי לגלות ליקויים בדירה, אם קיימים. לצורך הבדיקה משתמשים המהנדסים במכשור חדשני ומתוחכם כדי לעלות על ממצאים שאינם גלויים לעין כמו לחות מתחת לאריחי הרצפה, קירות שיש בהם רטיבות, טיח שלא בוצע באמצעות החומרים הנדרשים ולכן עלול לספוג מי גשם, חלונות שלא הותקנו כראוי וכו'.

על פי תוצאות הדוח, מגיש הלקוח בקשה לקבלן לתיקון מלוא הליקויים, חלקם באופן מידי וחלקם במהלך שנת האחריות על פי דרגת חשיבותם ומסוכנותם.

ללא הדוח המקיף הלקוח לא היה יודע שקיימים ליקויים חמורים בדירה שרכש ולכן מדובר במסמך אקוטי שאין לוותר עליו.

 

לפרטים נוספים צרו קשר

 
 
 
   
דילוג לתוכן