טיפים לעיצוב משרדים

 

בעשורים האחרונים חלה עליה משמעותית ברמת המודעות לחשיבות של עיצוב חללים בכלל ועיצוב משרדים בפרט. כמעט כל חברה שמקימה היום משרדים חדשים או משפצת משרדים קיימים לא מסתפקת בעיצוב עצמי ומחפשת משרד אדריכלים שמתמחה בתחום על מנת לעצב את החלל בצורה מקצועית ולמקסם את הפוטנציאל של השטח הנבנה.

עיצוב משרדים הוא הרבה מעבר לנראות של החלל מבפנים ומי בחוץ, יש לו השפעות פסיכולוגיות על מנהלים, עובדים ולקוחות ולכן חשוב מאוד להשקיע בתהליך זה.
על פי מחקרים רבים, סביבת העבודה היא כלי חשוב ומשפיע בתהליך העברת המסר הארגוני של החברה ולכן הדגש על עיצובה הוא משמעותי במיוחד. מראה המשרדים משפיע על תפיסת של העובדים אותו, מעצב את חוות הדעת של הלקוחות, הספקים וכל מי שמבקר בו ויוצר למעשה אווירה כללית להתנהלות החברה.

החשיבות הרבה של עיצוב משרדים מחייבת פניה לאנשי מקצוע מנוסים ואינה מאפשרת הסתמכות על טעמם האישי של המנהלים והבעלים בחברה.

דגשים חשובים בתהליך עיצוב משרד

כפי שהוזכר קודם לכן, לעיצוב המשרד ישנה השפעה נרחבת יותר מאשר הנראות החיצונית שלו ולכן כאשר מתכננים אותו, חשוב לשים דגש על אלמנטים חשובים שישפרו את ההרגשה והרושם שהמקום מותיר בקרב הנוכחים בו. משרד אדריכלים מקצועי שמתמחה בתחום ידע לבצע התאמות ותוספות לעיצוב המשרד שיתרמו להשפעות פסיכולוגיות חיוביות:

  • שימוש באלמנטים ארגונומיים– ארגונומיה משרדית היא תחום מתפתח שמטרתו להתאים את הציוד, הריהוט והתנאים הסביבתיים לצרכיו של העובד בצורה מקסימלית ובכך לשמור על בריאותו באמצעות שמירה על תנאי עבודה נוחים ופרקטיים. התחשבות כזו בצרכיו של העובד תגרום להערכתה מצידו ולהבנה כי מקום עבודתו משקיע בו.
  • שיפור רווחת העובד– ישנם אזורים שמוגדרים כ"תומכי עבודה", שמטרתם לשפר את חווית השימוש במשרדים בזמן העבודה. פינות התכנסות שונות, אזורי מפגש מזדמן, מרפסות, חדרי אוכל מרווחים, חדרי צוות ועוד הם אזורים בהם מתקיימת פעילות אינטרקטיבית בין העובדים שמשפרת את רמת הגיבוש וגורמת לאווירת עובדה נעימה. חשוב לתכנן שטים כאלו בתהליך עיצוב משרד.
  • השקעה באזורי המבקרים– רווחתם של העובדים היא אמנם חשובה מאוד, אך ישנה חשיבות רבה גם לזווית הראיה של המבקרים המזדמנים במקום- לקוחות, ספקים, שותפים לעבודה וכו'. לכן חשוב מאוד להשקיע גם בעיצוב של אזורי המבקרים. עמדת הכניסה וההמתנה, עמדות המכירה (במידה ויש כאלו), חדרי ישיבות ועוד. חשוב כמובן להתאים את עיצוב אזורים אלו לשפה העיצובית והמיתוגית הכוללת של החברה, על מנת לחדד את המסרים אותם רוצים להעביר ולעצב את חוויית הביקור בצורה מתאימה.

ישנם אלמנטים נוספים בהם חשוב להשקיע בתהליך עיצוב משרדים. כפי שניתן לראות, מדובר בתחום מורכב ובעל רבדים רבים, לכן חשוב לפנות למשרד אדריכלים בעל ותק ונסיון בתחום לצורך ביצוע הפרוייקט ולא להסתפק רק במחשבה על הנראות החיצונית של המקום.

 

לפרטים נוספים צרו קשר

 
 
 
   
דילוג לתוכן