איך בוחרים ארון בגדים לפי חלל החדר?

 

קנייה של ארון בגדים היא קנייה שצריך לבצע הרבה הכנות לקראתה על מנת שהקנייה תהיה נכונה ונבונה והארון החדש ישרת את המטרות של בעליו. ישנם סוגים רבים של ארונות בגדים ולא כדאי לקנות ארון מבלי להקדיש לכך מחשבה, ולו מעטה. כיום גם ניתן למצוא ארונות במידות שונות ובחלוקה פנימית הניתנת לבחירת הלקוח, כך שבעצם אם בודקים לעומק את כל הדרישות והתנאים לפני קניית הארון – אין ספק שהארון ישמש באופן מושלם את מטרותיו.

ישנו משתנה נוסף שאנשים נוטים להתעלם ממנו ולא לקחת אותו בחשבון והוא התאמת הארון למידות ולחלל החדר שבו הוא אמור להיות ממוקם. הסיבה שנתון זה כה מהותי היא שאם הארון ייבחר על פי המידות ונפח החלל בחדר – הוא עשוי להיות הרבה יותר נוח לשימוש, יתפוס פחות מקום בחדר ולא יתפוס מקום שאולי רוצים למקם בו רהיטים או חפצים אחרים.

איך בוחרים ארונות בגדים לפי חלל החדר?

חשוב להבהיר מראש שאת הבדיקה המדוקדקת של חלל החדר ניתן לבצע לבד אך מומלץ יותר להיעזר באיש מקצוע מתחום האדריכלות או עיצוב הפנים. בתהליך משרטטים את החדר שאותו מעצבים באופן פרופורציונאלי למידות האמיתיות שלו. חשוב לכלול בשרטוט כל מה שיש בחדר – חלונות, דלתות, כניסה לחדר נוסף או נישות בקירות השונים.

השלב הבא הוא הגדרה של גודל הארון הדרוש והדרישות ממנו. אילו בגדים הארון אמור להכיל? איזה רוחב, עומק וגובה דרושים ממנו? האם יהיו בו רק מדפים או גם אזורי תלייה ומגירות? לאחר מענה על השאלות האלה קל להגדיר את הגודל של הארון.

כעת קל ללכת אל נקודות מכירה של ארונות בגדים ורהיטים אחרים ולבקש בדיוק את הארון הדרוש והמתאים לדרישות הלקוח. בשלב זה אפשר לתכנן גם את שאר הרהיטים או החפצים שיוצבו בחדר מפני שבדרך כלל ארון הבגדים הוא הרהיט הכי גדול וזה שתופס הכי הרבה מקום.

מדוע חשוב להתאים ארונות בגדים לחלל החדר

ארונות הבגדים כיום מהווים פריט ריהוט גדול במיוחד שלעיתים הצרכים והדרישות של הלקוח יביאו את ארון לכך שיתפוס אפילו קיר שלם בחדר. כדי שהארון יהיה פרקטי, נוח וישרת את המטרות הדרושות הוא צריך בדרך כלל להיות גדול ובעל נפח אחסון גדול במיוחד, מה שאומר שהוא יתפוס מקום רב בחדר. אם מדובר בחדר שאינו גדול במיוחד והארון לא יותאם למידות ולחלל החדר עלול החדר להפוך לקטן מימדים עד כדי שאי אפשר יהיה לשהות בו.

זו הסיבה שחשוב להתאים את הארון למידות ולא לוותר על שלב הכרחי זה. כך ניתן להבטיח שהחדר והבית כולו יהיו מעוצבים באופן נכון ויעיל וכל השטח והחלל ינוצלו באופן מיטבי ונבון ככל האפשר.

 

לפרטים נוספים צרו קשר

 
 
 
   
דילוג לתוכן